השופט בדימ' הרן פיינשטיין: "הפרת אמונים תלויה בציבור"

    מהדורת הבוקר No Comments on השופט בדימ' הרן פיינשטיין: "הפרת אמונים תלויה בציבור"

    השופט בדימ', הרן פיינשטיין לקאהן וחכם בקול חי: "לגבי השוחד ביהמ"ש לא אמר שאין שוחד, אלא רמזו שיהיה קשה להעמיד לדין. לגבי המתנות עמדתו של נתניהו חלשה, הוא לא קיבל אישור למתנות אלו. עבירת המתנות מודרת כעוון, קלה ולא תהיה הרשעה, וקלון. "הפרת אמונים" תלויה בדעת הציבור וזה שונה בין בחור ישיבה מקריית ארבע לבין פנסיונר קיבוצניק"

    ביבי אולם מגיע מילצ'ן עורכי דין בית משפט מחוזי דיון משפט נתניהו מילצן צילום: פלאש 90, אורן בן חקון
    16:10
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on שבועיים לאחר ליל הניסים: צה"ל פינה שרידי טיל איראני

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השופט בדימ', הרן פיינשטיין ב"מהדורת הבוקר" עם בצלאל קאהן ודוד חכם: "לגבי השוחד בתיקי נתניהו, ביהמ"ש לא אמר שאין שוחד, אלא רמזו שיהיה קשה להעמיד לדין. מנגד, לגבי המתנות חשוב לציין כי עמדתו של נתניהו חלשה, הוא לא קיבל אישור למתנות אלו".

    השופט לשעבר הסביר את עניין המתנות: "גם אם שרים אחרים נוהגים ככה זה לא תקין. גם אני כשופט צבאי, קיבלתי מתנה עציץ וביקשתי אישור מהמפקדים שלי. למרות שזו הייתה מתנה של 25 שקל. בתיק השוחד השופטים אמרו כי יהיה קשה להוכיח את העניין בשל העדויות שהגיעו תחת לחץ ושימוש בלתי חוקי ברוגלות. שוחד נכלל כעבירת פשע החמורה, מעל 3 שנות מאסר"

    "הפסיקה ברורה בעניין המתנות. הוא עבירת עוון קלה, לא תהיה הרשעה, ואין קלון. "הפרת אמונים" תלויה בדעת הציבור וזה שונה בין בחור ישיבה מקריית ארבע לבין פנסיונר קיבוצניק. העניין לא יסתיים לדעתי בפסק דין והרשעה. השכל הישר אומר שהעניין צריך להסתיים בהודאה על עבירה וחנינה מיידית שתבטל את הקלון".

    השופט עקץ את הפרשנית המשפטית של חדשות 12, שאמרה כי הפרקליטות לא מושכת את סעיף השוחד מכתב האישום כי היא ממתינה לעדות ההגנה ב"פרשת ההגנה" ולחקירת עדים מיוחלת שאולי תחזק את השוחד: "אשמתו של אדם מוכחת רק ע"י התביעה, לעולם לא ע"י ההגנה. ההגנה יכולה להודיע שהיא לא רואה שום צורך להעיד בעניין".

    האזינו



    0 תגובות